VEELGESTELDE VRAGEN

INSCHRIJVEN

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  1. Log in op jouw dashboard. De link hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “race wijzigen”:
  3. Kies jouw nieuwe afstand en klik op “doorgaan”.
  4. Bij wijziging naar een lagere afstand dan waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dan waarvoor ingeschreven is, dient u het verschuldigde bedrag af te rekenen door op “afrekenen” te klikken.

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Je kunt alleen annuleren indien je staat ingeschreven voor de AFAS 21,1 km van AFAS Kasteelloop de Haar én je een annuleringsverzekering bij jouw inschrijving hebt gekocht. Bekijk voor meer informatie over annuleren de algemene voorwaarden.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Blind of slechtziende personen kunnen deelnemen aan het evenement onder begeleiding. Deze begeleider kan kosteloos meelopen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Hoe bestel ik een coachnummer voor de Ridders en Jonkvrouwenloop 2 km?
Enkel bij deelnemers aan de Ridders en Jonkvrouwenloop 2 km is het mogelijk om een coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier voor € 2,50 of via het persoonlijke dashboard met de link in de bevestigingsma

Kan ik een event shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven een event shirt bestellen voor € 25,-. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.

Bekijk hieronder de maattabel. 

Het shirt kun je ophalen op het evenemententerrein op de dag van het event.

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?
Studenten krijgen geen korting bij deelname aan AFAS Kasteelloop de Haar. 

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de afstand waaraan jij mee wilt doen digitaal inschrijven. De inschrijving van een afstand sluit eerder, zodra alle startnummers zijn uitverkocht.

Kan ik mijn startbewijs overdragen?
We bieden alle individueel ingeschreven deelnemers de mogelijkheid hun startbewijs (inclusief eventueel extra aangekochte producten) over te dragen aan iemand anders. Je kunt jouw startnummer overdragen aan iemand anders door in te loggen in jouw dashboard en de stappen te volgen. De kosten voor het overdragen van een startbewijs bedragen €3,- en dienen betaald te worden door de deelnemer die het startbewijs overneemt. 

OVERIG

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tasseninname. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers. 

RACEDAY

Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of de fiets te reizen. Houd er rekening mee dat er wegen zijn afgesloten en het druk zal zijn rondom het evenemententerrein. Hieronder kun je per vervoersmiddel het reisadvies vinden. 

Fiets
We verzoeken je zoveel mogelijk op de fiets te komen. Je kunt je fiets parkeren vlakbij het evenemententerrein bij de Eikslaan of bij de Thematerweg in Haarzuilens. Volg hiervoor de bewegwijzering.

Openbaar vervoer
Kijk op www.9292ov.nl voor meer informatie over reizen met het openbaar vervoer naar Haarzuilens.

Auto
Wanneer je met de auto komt kun je parkeren op de speciaal daarvoor aangewezen parkeerplaats in het weiland. Bekijk de plattegrond van het parkeerterrein op de bereikbaarheid pagina. Parkeer niet bij de parkeerplaats van Kasteel de Haar. Hiervoor is namelijk een andere parkeerkaart nodig vanuit het kasteel. 

Als je bij je inschrijving direct een parkeerkaart gekocht hebt, dan zit er in de envelop van jouw startnummer ook een parkeerkaart. Laat deze parkeerkaart zien bij het verlaten van het parkeerterrein. Wanneer je nog geen parkeerkaart hebt gekocht, kan je dit ook nog op de dag zelf doen voor €8,50. Deze kan je kopen bij de startnummertenten op het evenemententerrein.

Wanneer is AFAS Kasteelloop de Haar?
De AFAS Kasteelloop de Haar vindt plaats op zondag 22 juni.

Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zaterdag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.

Worden er finishfoto’s gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto’s die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Er is geen kleedgelegenheid op het evenemententerrein. Op zondag 23 juni is er tassenafgifte beschikbaar voor alle deelnemers op het evenemententerrein. Om gebruik te maken van de tassenafgifte dien je dit in het inschrijfformulier of via jouw dashboard aan te geven. De kosten voor de tassenafgifte bedragen €1,-.

Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. 

Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen. Let op, deze pagina bevat informatie over de editie in 2024.

Waar kan ik parkeren?

Parkeren is mogelijk op een aangegeven parkeerterrein in de buurt (zie plattegrond). Voor dit parkeerterrein dien je in bezit te zijn van een parkeerkaart, deze kan je tot en met maandag 27 mei bestellen via jouw persoonlijke dashboard of het inschrijfformulier. Deze parkeerkaart ontvang je in de envelop met jouw startnummer. Bij het verlaten van het parkeerterrein dien je de parkeerkaart te laten zien. 

Wil je graag parkeren maar is het niet meer mogelijk om een parkeerkaart te bestellen via het inschrijfformulier of het dashboard? Ook op de dag van het evenement is het mogelijk om een parkeerkaart aan te schaffen, dit is mogelijk op het evenemententerrein bij de startnummertent. 

Is er een prijsuitreiking?
Voor de AFAS 21,1 km, de 10 km en de 5 km zijn er prijsuitreikingen. Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma’s.

Krijg ik mijn startnummer/wandelkaart toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Startnummers/wandelkaarten worden thuisgestuurd als je je voor 26 mei inschrijft. Dit wel tegen betaling en moeten worden aangegeven bij inschrijving. Alle deelnemers die zich na 26 mei inschrijven ontvangen in de week voorafgaand aan het evenement per mail hun startbewijs. Houd deze mail bij de hand (uitgeprint of smartphone) bij het ophalen van jouw startnummer. 

Medische gegevens

Op de achterkant van het startnummer (dat je op je borst draagt) moet je je medische gegevens invullen. Dit is erg belangrijk; zo kan de organisatie adequaat handelen in geval van calamiteiten.

Waar zijn de start en finish?
Klik hier voor alle informatie over de start en finish.

Welke verzorging krijg ik onderweg?

Op het parcours van de 5 kilometer, de 10,55 kilometer en de AFAS 21,1 km vind je verschillende verzorgingsposten. Deze bevinden zich op de volgende locaties: 

AFAS 21,1 km 
Verzorgingspost in de Dorpsstraat (1e ronde – 4,9 km) met water en sportdrank;
Verzorgingspost op de Parkweg (1e ronde – 7 km) met water;
Verzorgingspost in de Kasteeltuin (9,8 km) met water en sportdrank;
Verzorgingspost op de Hoeve Wielrevelt (13 km) met water;
Verzorgingspost in de Dorpsstraat (2e ronde – 15,1 km) met water en sportdrank;
Verzorgingspost op de Parkweg (2e ronde – 18 km) met water;
Bij de finish heb je als deelnemer de mogelijkheid water en sportdrank te pakken. 

10,55 km
Verzorgingspost in de Dorpsstraat (4,9 km) met water en sportdrank;
Verzorgingspost op de Parkweg (7 km) met water;
Verzorgingspost in de Kasteeltuin (9,8 km) met water;
Bij de finish heb je als deelnemer de mogelijkheid water en sportdrank te pakken. 

5 kilometer
Verzorgingspost op de Parkweg (2,6 km) met water;
Bij de finish heb je als deelnemer de mogelijkheid water en sportdrank te pakken. 

Wat zijn de tijdslimieten?
AFAS 21,1 km: 3 uur oftewel 180 minuten
10,55 km: 2 uur oftewel 120 minuten
5 km: 45 minuten

Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van AFAS Kasteelloop de Haar, behalve de Ridders en Jonkvrouwenloop 2 km, zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

Waar bevinden de toiletten zich?
Op het evenemententerrein vind je toiletten.

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden. 

Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het wedstrijdreglement.